Publishingpriset till Campus Gotlands kampanj

2018-11-08

Den rekryteringskampanj från Uppsala universitet Campus Gotland som nyligen fick Gutamålsgillets pris har nu vunnit ytterligare en utmärkelse.

Under onsdagen delades Publishingpriset ut på Berns i Stockholm och då stod det klart att Campus Gotland vunnit i kategorin Webbplatser/ Kampanjsajter där det fanns sju nominerade.

- Det känns jätteroligt att få det här gensvaret på vår kampanj. Gutamålsgillets utmärkelse ser jag som att Gotland omfamnar sitt universitet. Publishingpriset är ett erkännande från branschen, att vår kommunikation håller hög kvalitet. Särskilt roligt tycker jag eftersom vi vill berätta om ett annat Gotland än semesterorten, Gotland som en plats att växa och utvecklas på, säger Petra Lindberg, kommunikatör på Campus Gotland.

Kampanjen har tagits fram i samarbete med den av universitetet upphandlade kommunikationsbyrån Zellout med säte i Uppsala.

- Fantastiskt kul att den känsla vi byggt – att den som vågar välja Campus Gotland får något mer än en högklassig utbildning – nådde hela vägen in, säger Jens Fock, projektledare på Zellout.

Den prisbelönta sajten finns här: http://pluggapacampusgotland.se/

Läs även: Campus Gotland får Gutamålsgillets pris