Workshop om affärsutveckling utifrån forskning om kryssningsresenärer på Gotland

Är du entreprenör och nyfiken på hur kryssningsbesökare rört sig, spenderade pengar och vad de gillade?

Under somrarna 2018 och 2019 har ett forskarlag från Uppsala universitet arbetat med att analysera kryssningsresenärers rörelser och uppfattningar om besöket på Gotland. Du bjuds här in till en workshop kring hur vi ska kunna ta lärdom av de undersökningar som gjorts.

Workshopen är på Wisby Strand den 11 februari kl 15.00-17.00 med efterföljande mingel. Uppsala universitet är arrangör och inleder med en presentation av data som forskare samlat in från kryssningsturisterna sommaren 2018 och 2019. Bland annat data om hur de rör sig, hur de använde sina pengar i Visby och deras tankar om vad de vill ha mer eller mindre av på Gotland.

Workshopen vänder sig till företagare och organisationer i Visby och på Gotlands landsbygd som har haft kryssningsgäster på besök eller jobbar för att få kryssningsgäster på besök. Denna workshop vänder sig i första hand till dig som arbetar med direkta mötet eller miljön som turisterna konkret rör sig i.

Ledord för workshopen är: Konkret, praktiskt användbart och lönsamhet.

Anmäl dig här senast 7 februari: https://forms.gle/ZWDS1KUXpfDwPuZY9

Om du har frågor så är du välkommen att kontakta Klas Palm: klas.palm@angstrom.uu.se

Gratis deltagande.

Evenemanget på Facebook.

Arrangör: Uppsala universitet

Med stöd från Tillväxtverket samt Region Gotland.