IT-stödet på Campus Gotland

IT-stöd och Helpdesk
Du hittar helpdesken i receptionen eller når oss via telefon och mejl. Läs mer om hur du kontaktar oss.
Några genvägar:
- Läs om och anslut till wifi/trådlöst nät
- Allt om utskrifter och kopiering
- Om Office 365
- Logga in på din studentmejl
- Om vår datorsal
- Ändra lösenord A (logga in i Studentportalen)
- Glömt lösenordet? Klicka här och logga in på Antagning.se för att sätta nytt lösenord.
- Driftinformation på universitetets system
Trådlösa nätverk på Campus

E-post
Med ditt användarkonto vid Uppsala universitet får du också ett personligt e-postkonto. Här finns all information du behöver veta kring e-postkontot.
Datorsal på Campus

Om du inte har egen dator så har vi en datorsal tillgänglig för dig som är student vid Campus Gotland.
Kontakta IT-stödet på Campus Gotland

IT-stödet sköter den dagliga driften med underhåll av programvara, hårdvara och lokala system (till exempel skrivare och trådlöst nätverk) på Campus.
Normalt sett finns Helpdesken tillgängliga i receptionen för drop-in måndag-fredag 14.30-15.30. På grund av coronapandemin har vi dock för närvarande och fram till åtminstone 24 januari 2021 ingen drop-in i receptionen. Du kan dock nå Helpdesk via servicedesk@uu.se eller via telefon 018-471 4400.
Central IT Servicedesk
För support på centrala system (exempelvis Studentportalen och e-post), kontakta universitetets IT Servicedesk. Kontaktuppgifter till IT Servicedesken finns här.